Vitamina D

Despre vitamina D

soare care răsare printre copaci toamna

In organismul uman, vitamina D se produce sub efectul luminii solare si este o piatra de temelie care exercita influenta asupra unuia dintre cele mai importante procese fiziologice din organism. Substanta denumita “vitamina D” nu este de fapt o simpla vitamina, ci un “precursor” al unui hormon cu efecte directe asupra altor hormoni si asupra a minimum treizeci de tipuri diferite de celule din organism.1

soare care răsare printre copaci toamna

Efectele vitaminei D

cuplu alergând în parc toamna

Vitamina D exercita numeroase efecte benefice pentru organism. Aceasta contribuie la functionarea normala a sistemului imunitar si la mentinerea unei functii normale a sistemului muscular. Joaca un rol in mentinerea sanatatii sistemului osos, a dintilor si participa la procesul de diviziune celulara. Contribuie la absorbtia normala a calciului si fosforului si la mentinerea concentratiilor normale de calciu in sange.2

cuplu alergând în parc toamna

Importanta aportului de vitamina D

iaurt cu cereale, afine și zmeură

Ar trebui sa acordam atentie unui aport suplimentar de vitamina D pe durata iernii prin toate mijloacele, in special in cazul persoanelor care lucreaza in spatii inchise. Deficitul de vitamina D poate surveni in cazul neexpunerii adecvate la lumina naturala si al unei diete necorespunzatoare. Deficitul de vitamina D poate conduce la o dezechilibrare a valorilor calciului, la pierderea de masa osoasa si la riscuri ridicate de fracturi.3

In consecinta, pe timpul iernii e potrivit sa fie consumate suplimente de vitamine si alimente cu vitamine - iaurturi, cereale, sucuri de fructe - sau alte suplimente alimentare.

iaurt cu cereale, afine și zmeură

Surse naturale de
Vitamina D

omletă cu ciuperci

Sursa principala de vitamina D este lumina solara care ajunge pe piele, dar se poate gasi si in anumite alimente, precum ficat, oua, peste oceanic, caviar, miere, drojdie si ciuperci, toate continand aceasta vitamina valoroasa care este obsorbita de catre organismul nostru. Cu toate acestea, pe durata lunilor mohorate de iarna, chiar si consumul alimentelor mai sus mentionate se poate dovedi insuficient pentru obtinerea unui nivel adecvat de vitamina D. De exemplu, pentru a acoperi necesarul zilnic de vitamina D, persoanele de sub 50 de ani trebuie sa consume zilnic aproximativ 4 oua, intre 50-70 de ani 8 oua, in timp ce pentru persoanele de peste 70 de ani 12 oua acopera necesarul zilnic de vitamina D.4

omletă cu ciuperci
Cetebe Imuno-Active

Cetebe®

Imuno-Active: vitamina C,
vitamina D si zinc

Cititi despre Cetebe Imuno-Active

[1] Holick MF. Vitamin D deficiency. N Engl J Med 2007 Jul 19;357(3):266-81.
[2] EFSA Panel on Dietetic Products. Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin D and normal function of the immune system and inflammatory response (ID 154, 159), maintenance of normal muscle function (ID 155) and maintenance of normal cardiovascular function (ID 159) pursuant to Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/20061 . EFSA Jounal 2010;8 (2)(1468).
[3] Joint FAO/WHO expert consultation, Chapter 8 - Vitamin D. Human Vitamin and Mineral Requirements, Food and Nutrition Division FAO Rome; 2002.
[4] Michael F Holick, Sunlight and vitamin D for bone health and prevention of autoimmune diseases, cancers, and cardiovascular disease. 1681S; Am J Clin Nutr December 2004 vol. 80 no. 6 1678S-1688S